Tuesday, October 14, 2008

Upgrade..

Buat masa nie, saya dah byak promote blogger nie kat member2 saya..kira ada perubahan lah kan??"better than nothing"..emm, tadi saya pgi jamuan open house kat umah my aunt..diorang nie selalu je buat makan..rajin laks tu..tapi bagus gak..berkat bagi orang makan nie..Allah akan lipat gandakan rezeki..Insya Allah..

Time pgi tadi, adalah aunty saya cite yang student PMR kat umah dia kene serbu dgn polis cz doing something out of moral..diorang kene tgkap khalwat..dahlah 4 perempuan, sorang lelaki lak tu..x tahu lah cakap pe dgn remaja zaman sekarang nie..

nak buat tu x fikir dulu, sekarang susah2 je duk kat balai..dahlah tgh exam besar lak 2..buat malu mak ayah je..saya saje nak kongsi cite nie, sekadar renungan kita bersama..selagi kita ada pegangan, ada org yang tanggung malu atas perbuatan kita, berfikir2 lah sebelum buat perkara terkutuk tu..

Harap2, terutamanya para remaja zaman sekarang, tolonglah jaga maruah diri, maruah keluarga, maruah masyarakat..jgn nak ikut hawa nafsu je..mmg x diakui zaman remaja nie zaman dimana byak pembaharuan dalam byak perkara..perkara positif n perkara negatif..So, ambiklah tauladan dari perkara yang buruk tu..

"Sekadar Renungan.."

Salam..

1 comment:

marinahunny said...

budak2 zaman skrg nih.. terlebih advance/...